Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Rozrusznik nie kręci....??  
Autor Wiadomość
endrius233 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 64
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 2013-10-16, 21:31   

Trzeba wymontować kołyskę od dołu, żeby wymontować rozrusznik. Zazwyczaj jak samochód stoi to akumulator bardzo szybko się rozładowuje pomimo modułu zarządzającego energią i mogą występować problemy z rozruchem , tak jak koledzy pisali wyżej, charakterystyczne stuknięcie( wybicie bendixa przez automat).
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-09, 18:33   

To chyba jakaś plaga bo i mnie spotkał dokładnie ten sam problem <niewiem>
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
covacsxxx 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kb
Jeżdzę: nareszcie A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 86
Skąd: bialystok
Wysłany: 2015-03-10, 20:18   

Pociesze Cie...ja ostatnio mialem tez awaryjny wjazd do mechanika i wymieniany rozrusznik
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-10, 21:25   

Jak to się u Ciebie objawiło kolego? Miałeś błąd: 19510 - Starter Will Not Turn: Jammed or Electrical Malfunction

Ten rozrusznik to jakiś bubel w D3?
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2015-03-10, 21:47   

VanDyke napisał/a:
Ten rozrusznik to jakiś bubel w D3?


Raczej nie bubel tylko normalne zużycie się części , biorąc pod uwagę wiek naszych
D3 które dolatują do 10 lat lub je już minęły trzeba brać pod uwagę usterki rozruszników i alternatorów .(pewnie nigdy nie naprawianych)
 
 
maxus56 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: (A8 D3) (MINI) (MERCEDES VITO)
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2015-03-18, 11:54   

Witam ja mam ten sam problem tylko u mnie po kilku przekręceniach stacyjki w końcu odpala a niekiedy jak odpalam to po jakichś 15 sekundach zaczyna kręcić
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-18, 13:26   

Po przeczyszczeniu rozrusznika i jego styków (były w złym stanie) oraz wymianie akumulatora, rozrusznik kreci korbą tak jakby miał wyrwać zaraz silnik :p
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-22, 13:37   

No i problem znowu się pojawił. Już dwa razy. W każdym przypadku silnik był nagrzany - po długiej trasie lub po długiej jeździe po mieście z włączoną klimą. Przy próbie uruchomienia słychać stuknięcie i cichy szum trwający 1-2 sekundy. Po upływie 5 minut rozrusznik normalnie kręci. Na zimnym silniku kręci jak szalony.

Zauważyłem, że na rozgrzanym silniku lampki wewnątrz i światła z tyłu lekko pulsują. Po podłączeniu analizatora widma jest tam wyraźna składowa 10Hz. Ten problem nie występuje na zimnym silniku.

Czy te objawy mogą mieć jakiś związek z rozrusznikiem?
Dodam, że w ostatnim miesiącu robiłem raczej krótkie trasy, max 20km w długich korkach co 3 dni i raz 600km.
MMI wskazuje 100% aku.

Czy może tu być problem z masą i kablami zasilającymi alternator/rozrusznik? "Puchną" pod wpływem temperatury?

Na dniach wymieniam alternator i te kable. W niedzielę daje na tacę w intencji sprawnego rozrusznika bo mam nadzieje ze to nie on <jezyk>

Jakieś sugestie?
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-08-22, 22:40   

Przy nagrzanym kable raczej nie puchną, tylko elementy metalowe rozszerzają się i połączenie galwaniczne jest słabsze, więc opór rośnie i może dlatego jest zbyt mały prąd aby rozrusznik dał radę zakręcić. Posprawdzaj połączenia masy do silnika i przewodów do rozrusznika.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pawelwoj 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 32
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-19, 12:44   

VanDyke napisał/a:
No i problem znowu się pojawił. Już dwa razy. W każdym przypadku silnik był nagrzany - po długiej trasie lub po długiej jeździe po mieście z włączoną klimą. Przy próbie uruchomienia słychać stuknięcie i cichy szum trwający 1-2 sekundy. Po upływie 5 minut rozrusznik normalnie kręci. Na zimnym silniku kręci jak szalony.

Zauważyłem, że na rozgrzanym silniku lampki wewnątrz i światła z tyłu lekko pulsują. Po podłączeniu analizatora widma jest tam wyraźna składowa 10Hz. Ten problem nie występuje na zimnym silniku.

Czy te objawy mogą mieć jakiś związek z rozrusznikiem?
Dodam, że w ostatnim miesiącu robiłem raczej krótkie trasy, max 20km w długich korkach co 3 dni i raz 600km.
MMI wskazuje 100% aku.

Czy może tu być problem z masą i kablami zasilającymi alternator/rozrusznik? "Puchną" pod wpływem temperatury?

Na dniach wymieniam alternator i te kable. W niedzielę daje na tacę w intencji sprawnego rozrusznika bo mam nadzieje ze to nie on <jezyk>

Jakieś sugestie?

VanDyke, odezwij się i podaj namiar na siebie bo jestem ciekaw czy rozwiązałeś problem, moje auto stoi właśnie u mechanika i wymieniają rozrusznik, prywatne wiadomości masz wyłączone a objawy mam dokładnie takie same jak u Ciebie.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-19, 13:03   

Skończyło się wymianą rozrusznika. Od tego momentu nie było już żadnych problemów. Pulsowanie lampek było spowodowane uszkodzonym alternatorem, który dawał na wyjściu prąd zmienny :) Altek również wymieniony.

VanDyke + @wp.pl jakby co ;)
 
 
pawelwoj 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 32
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-19, 13:08   

VanDyke napisał/a:
Skończyło się wymianą rozrusznika. Od tego momentu nie było już żadnych problemów. Pulsowanie lampek było spowodowane uszkodzonym alternatorem, który dawał na wyjściu prąd zmienny :) Altek również wymieniony.

VanDyke + @wp.pl jakby co ;)

Oddawałeś później stary/wyjęty do regeneracji by dowiedzieć się jaka była przyczyna braku kręcenia na rozgrzanym czy odpuściłeś temat ?
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-19, 13:18   

Kupiłem regenerowany na podmianę. Nie wiem co było przyczyną. Zostawiłem go u Marka, może on zaglądał do środka. Z zewnątrz był w bardzo dobrym stanie.
Sądząc po problemach innych kolegów z rozrusznikiem prawdopodobnie to może być norma po jakimś tam przebiegu i każdego prędzej czy później czeka niestety wymiana.
 
 
pawelwoj 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 32
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-20, 14:54   

U mnie już wszystko ok, teraz po wymianie kręci jak trzeba.
Używka z allegro 120 zł, sprawdzenie u elektryka 0 zł .
Koszt wymiany 350 zł.
Stary rozrusznik był z 2010 roku o oznaczeniu Valeo C191 151 A z nalepką Made in Poland .
Duży luz na łożysku lub tulejce, dowiem się jak oddam do regeneracji.
Valeo ma w Polsce fabrykę rozruszników ?
 
 
piotrekint 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 12
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2016-09-07, 23:54   

Też miałem ten problem.
Rozwiązanie:
- demontaż rozrusznika w warsztacie - 150zł (słabe dojście ale się da)
- regeneracja rozrusznika - 300zł (ja z Gorzowa więc tu mi pomogli http://elektryk-starter.pl )
- odkręcenie i dokładne wyczyszczenie styków przy alternatorze - 0zł
Czas operacyjny 8h.

Wszystko działa bez zacięcia kilka miesięcy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.