Autor |
Wiadomość |
jazzm
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2000
Skrzynia: manualna
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: A8
Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-12-26, 11:33 Auta elektryczne - ładowanie
|
|
|
Jak to jest z tymi autami elektrycznymi oraz ich ładowaniem. W warunkach domowych zajmuje to często całą noc. Natomiast na stacjach wyposazonych w dystrybutory umożliwiające szybkie ładowanie zajmuje to wielokrotnie krócej. Rozumiem, że w tym ostatnim przypadku jest wielokrotnie większe napięcie? Ale czy nie jest to robione kosztem szybszego zużycia akumulatorów? |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-12-26, 21:33
|
|
|
uzlik, klasyczny przykład kretynizmu....
to auto jest przeznaczone do miasta i do tego zostało zaprojektowane (silnik, pojemność baterii)... to tak jakbym udowodnił, że A8 nie zastąpi ciągnika siodłowego i nie nadaje się do ciągnięcia przyczepy z ładunkiem 30 ton lub pojechać A8 w ciężki teren i pokazać jego wady w off road |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-12-27, 07:01
|
|
|
panton napisał/a: | uzlik, klasyczny przykład kretynizmu....
to auto jest przeznaczone do miasta i do tego zostało zaprojektowane (silnik, pojemność baterii)... to tak jakbym udowodnił, że A8 nie zastąpi ciągnika siodłowego i nie nadaje się do ciągnięcia przyczepy z ładunkiem 30 ton lub pojechać A8 w ciężki teren i pokazać jego wady w off road |
ciekawe jak bardzo będą "ekologiczne" te auta elektryczne gdy masowo zaczną wymieniać baterie,
poza tym sam proces produkcji baterii jest znacznie bardziej trujący dla środowiska niż "normalne " auta.
No i ciekawe jak te super auta będą zachowywały się po nocy w temp.- 10-20 i czy wówczas chociaż do najbliższego sklepu dojedziesz
Tyle to ma wspólnego z ekologią, co pseudo ekolodzy do wynajęcia przywiązujący się do drzew |
|
|
|
|
klark
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2000
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: D2
Wiek: 50 Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-12-27, 12:08
|
|
|
Jeżeli chodzi o energię sieciową, czyli taką którą mamy w doamch 230V, to kolega ma auto elektryczne Toyotę Prius z 2014. I przy rozładowaniu na 75%, naładowanie zajmuje 8 godzin. Oczywiście nastacjach paliw w których można się podładować, zajmuje to trochę krócej, bo tam jest napięcie większe - z tego co wiem, jest to 400V. Ale ładowanie też powinno się odbywać w taki spsoób, aby baterie były na biezaco monitorowane, czy np za bardzo się nie nagrzewają.
Można też ladować znacznie większym napięciem, ale wówczas potrzebna jest stacja transformatorowa, w której będą funkcjonowały takie jak |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3150 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-12-28, 21:36
|
|
|
Tu by wartało przypomnieć film o elektrycznych autach o tytule "Who killed the electric car". To długi (1,5h), nie wygodny dokument o fajnym autku: EV1... |
_________________
|
|
|
|
|
Catty27
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A4 D4
Dołączył: 30 Kwi 2022 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
|
|
|
|